torsdag 8 mars 2018

Babianrundan!



Fina dagar här i Stellenbosch. Jag tränar på. Har kört i nationalparken Jonkershoek två gånger, det är riktigt fint. Där finns även en hel del vilda djur. Jag hade ju helst viljat få se en leopard som ska finnas där. Dessa är dock extremt skygga och befinner sig oftast på för männikor otilgängliga ställen. 
Har dock träffat ganska många babianer, vilket ju är kul. Första gången skulle jag så klart stanna och ta kort. Babianerna var dock måttligt intresserade av att vara med på bild och gömde sig. Jag stod kvar och då försökte de kasta stenbumblingar på mig. De missade dock. Jag som trodde att jag var deras kompisar. Vi är ju ändå släkt! Fast å andra sidan skulle jag nog också bli sur om någon kom inklampandes i min trädgård bara så där. På lördag far jag hem och är väl inte jättesugen på det. Had gott kunnat stanna här mars ut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar