fredag 15 december 2017

Musikhjälpen, fått läkartid mm.


Det krävs en nästan omänskligt stor vilja för att gå upp ur sängen just nu. Jag vill liksom bara ligga kvar, även fast jag har en massa saker att göra. Det är bra mycket jobbigare än att ge sig ut att träna. Klockan ringer vid 8 (nej, jag behöver oftast inte gå upp tidigare än så), men det känns som det är mitt i natten. Jag har liksom glömt bort att det är så här mörkt ute den här tiden varje år. Så här mörkt har det väl aldrig varit innan? Kanske är det lite mörkare just i år i alla fall..
Om några dagar är dock vintersolståndet och då kan det inte bli mörkare. Jag längtar efter ljus!

Det har hänt lite med min jakt på magnetkamera. Har fått en tid hos en ortoped på Axesshuset i mitten av januari. Får se vad denne säger. Det gick i alla fall hyfsat fort från att jag skickade egenremissen.

Just nu pågår Musikhjälpen i P3, med temat "Barn är inte till salu". Lyssnar ofta på p3 och blev igår helt tagen över berättelserna som berättas om hur barn far illa överallt i världen. Blir sålda eller tvingas att sälja sig själva för att överleva. Att som barn tvingas uppleva sådant som ingen någonsin ska behöva uppleva. Och här sitter jag och beklagar mig över mörkret liksom. Så jag tänkte att jag med ville göra något. Har inga större ekonomiska medel att göra skillnad mes, men tutar har jag gott om hemma, så jag la upp en av mina tutbilder på auktion till förmån för musikhjälpen. Utgångspriset var 100kr och nu är den uppe i 1000kr, det är ju i sig helt fantastiskt, det gör mig alldeles varm. Stort tack till alla som lagt ett bud hittills!  Det finns fortfarande tid att bjuda på tuten dock, så om ni känner att ni vill, gå in här och lägg ett bud!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar