måndag 23 oktober 2017

Uppnått träningsmål, träning, jobb.


En vecka och helg med jobb och träning är avklarad. Det är ganska gött när man får ihop det på ett bra sätt. Kvällsträning i torsdags i sanden, det börjar bli väl skumt att träna på kvällarna så nästa steg är väl pannlampscross. Det är väl det jag tycker är jobbigast på höst och vinter, att det blir så mörkt. Men antar att man får härda ut.

Idag är jag lite nöjd, då jag klarat ett av mina träningsmål jag haft länge -10 pull-ups i gymet! Inte för att jag måste orka det för att cykla, men jag ville bara klara av det, för att det går. Det har tagit rätt lång tid från då jag bestämde mig och klarade 1 1/2 pull up, men vägen till målet har varit krokig och blivit avbruten målet på grund av mycket tävlingar, resor och annat. Senaste veckorna har jag dock gått in lite mer för styrketräningen, ja inte så mycket, men i alla fall 2-3 gånger i veckan. Ökad frekvens och kontinuitet tillsammans med den tidigare uppbyggda styrkan/tekniken gjorde att jag grejade det. Redan i onsdags klarade jag 9 st. Jag var lite irriterad på en grej innan jag körde i gymmet och kanske var det bra, jag fick ut frustrationen genom att maxa. Men ni vet hur det är när man är tävlingsmänniska och nästan klarar något. 9 är ju bra, men det är inte 10. Man kan vara nöjd och frustrerad på en gång. Ungefär som att vara nära att vinna en tävling. Så på gårdagens gympass tänkte jag åter på det som gjort mig irriterad, för att få fram samma känsla. Lyckades trycka till med en till. Inte perfekt och snyggt på slutet, men 10 var det! Det är också positivt att man kan använda något negativt för att göra något positivt. Nu vet jag inte vad nästa mål blir, pull-up med viktbälte eller 80kg i marklyft kanske? Det som är kul i gymet är att man så definitivt ser framstegen. 



I helgen körde vi crossträning i regnet. Det är alltid gott när man väl kommer ut och kör, även om man drar sig för det innan. Vi sladdade lite svängar och övade starter bland annat. Värst var nog inte att det var halt utan förrädiska ekollon. 

Mackan visar tekniken för att bära cykeln. Eller hur var det nu? 


Idag blir det en omgång däcklimning. Gamla tuberna är redan avrivna tack vara torkskåpsmetoden. (man lägger in hjulen i torksåpet i en timme eller två, då mjuknar limmet och tuberna är 100gr lättare att dra av. )



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar