torsdag 26 oktober 2017

I Skåne med ögoninflammation

Är i Skåne och tittar till huset lite och jobbar med lite grejer. Eftersom jag är rätt barnslig av mig och gärna tilldelar saker och döda ting känslor, tänker jag att huset i Vallby gillar om någon bor i det, så samma sätt som att cykeln blir glad av att bli tvättad, bilen uppskattar att bli parkerad så att den kan "prata" med en annan bil och så vidare. Skämt å sido, det passade bra att var här nu, när jag har grejer att jobba med och ska tävla i Malmö på söndag. 
Förresten verkar det redan bo någon i Vallbyhuset. Vi hade ställt ut några musfällor sist vi var där och när jag kom såg jag att någon hade nappat åt sig osten i den ena musfällan och lyckats undvika att bli avrättad. Själva musfällan hade gått sönder. Smart mus. Jag hör någon springa i taket mellan vinden och nedervåningen. Det måste vara den eller kanske dom till och med.
Kom sent i går och gick och la mig med linserna i. Vaknade upp med världens ögoninflammation i ena ögat. Har aldrig hänt förut, även om jag lätt blir irriterad i ögonen. Brukar inte sova med linserna i, även om denna variant är gjort för att det ska fungera. Har nog aldrig haft så ont i ögat förut, ungefär som en kniv plus att det rinner hela tiden. Det är som om hela ansiktet försöker göra sig av med infektionen, för även näsan rinner, och jag är inte förkyld. Åkte till två apotek, men givetvis hade den enda receptfria ögonmedicinen dragits in av tillverkaren. Det var lite svårt att cykla eftersom det gjorde så ont i ögat och jag såg så dåligt. Jag kan inte tävla i det skick som ögat är nu, så hoppas det blir bättre till på söndag.  Får se hur det är imorgon, blir det inte bättre får jag nog uppsöka läkare för bedömning.

                                                    Ni ser, de hade cx-banor redan för länge sen, och band eller kravallstaket behövdes inte! 



Det blev förutom det en fin tur idag. Först 70-20 intervaller och sen på vägen hem tänkte jag kolla ett område med skog som jag bara varit i utkanten av tidigare, Strentemölla Naturreservat ett område med anor från 1300-talet. Det visade sig vara fantastiskt fint, med branta sluttningar vattenfall, bokskog och öppna, kulliga fält. Jag såg till och med fisk som hoppade upp för vattenfallet! Dessutom stötte jag på ett gäng utegrisar och höns med, så där var mitt träningspass fullbordat. Det blev en mycket längre tur än planerat, med motvind större delen tillbaka och jag var rätt trött i benen när jag var framme.  Men det var det värt. Det får bli fler avstickare, det är helt klart kul!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar