onsdag 2 augusti 2017

Låg nivå!


 Har tagit mig ned från bergstopparna till havsnivå och Sverige. Bokstavligen havsnivå faktiskt, då Göteborg ligger vid havet och igår tog jag årets (?!) första dopp. Det var lite för kallt för min smak, men det behövde ju göras. 
Just nu känner jag att jag skulle behövt någon vecka till bland bergen, men det som blev blev ganska bra ändå. Ett break, en ventil och frisk alpluft. Fick sällskap av Mackan de sista dagarna och vi cyklade bland annat upp på en närliggande topp, Monte delle Rezze på strax över 2850 m över havet. Där finns en madonnastaty, kallad Madonon och en liten övernattningsbivac. Vi blev sugna att någon gång vandra upp dit och övernatta. Dessa små stugor är öppna för alla vandrare och gratis. Oftast finns där vatten och eldningsmöjligheter. Man får lämna pengar som bidrag eller överblivna förnödenheter i stugan om man vill. Hade varit mäktigt att se soluppgången där uppifrån. Gillar den där känslan av att känna mig liten inför de mäktiga bergen och att det liksom är de och vädret som bestämmer. Jag är bara en gäst.


Väl där uppe stötte vi på ett italienskt vandrarpar. De bjöd på superstarkt kok-kaffe med massor av socker. Stärkande!  Oftast är folk väldigt snälla och trevliga här trots språkbarriärer. 





Nu är jag som sagt hemma och försöker planera tillvaron. Har fått ändra lite i planerna för att det inte ska bli för mycket, men detta har också inneburit att jag kunnat lägga till saker som jag inte annars skulle ha hunnit/orkat med. Dessutom behöver jag jobba med då det blivit för lite av den varan i sommar på grund av allt som hänt. Mer om dessa planer i kommande inlägg.

Närmaste planen är att köra långlopps SM och Finnmarksturen i helgen. Vet inte alls vart jag står rent formmässigt, då jag inte tävlat på länge. Tror fysiska formen är ganska god, men vet inte hur det är mentalt att pressa sig till max. Har mest kört uppförs- och nedförsbackar senaste tiden och SM är jämförelsevis platt, snabbkört och långt. Behöver nån som kan hjälpa mig med langning på SM då Mackan inte har möjlighet att hänga med.  Om nån känner sig manad så hör av dig!! Hade uppskattats 9 mil är långt med en flaska sportdryck.



  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar