måndag 1 maj 2017

Gött i Karlstad!


Har spenderat några dagar i Karlstad. En mulen fredag och lördag-söndag i sol. Det är kul med lite miljöombyte vad gäller stigar och vägar. Det bästa är att min syster bor så till att man efter en minuts cykling är man ute i I2 området som är full av stigar och grusvägar. Därifrån kan man också ta sig till Sörmon där det finns oändligt med stigar i världsklass. Inte så mycket stigning dock, men fina snabbåkta, slingrande, tallskogsstigar där man kan åka fort, riktigt fort. Man skulle även kunna åka cykelcross där. I2-skogen bjuder istället på mer tekniska stigar, med sten och rötter och en och annat surhål. Skulle lätt kunna stanna i några veckor bara för att utforska alla stigar i Karlstadtrakterna. Det är nästan så att jag tycker det är synd att jag inte cyklade mtb istället för att springa när jag bodde i Karlstad, men å andra sidan var mtb-sporten inte alls stor då, så det gjorde nog inget.
Nu är jag tillbaka i Göteborg igen och ska jobba på Ullevi. Det börjar bli varmare. Det är alltid varmare de dagar jag ska jobba, är inte det konstigt? Jag vill sitta och mysa i solen på balkongen!


Är detta Karlstads svar på Zonhoven? Coolt med crosstävling här!!
'
Gör mitt för att rekrytera ungdomar till mtb-sporten, men jobbar kvalitativt. En unge i taget! 


Fikastopp! Cyklister behöver tidigt lära sig vikten av fikastopp. 
 



Rekrytering av äldre cyklister pågår även... Syrran och Leif delar än så länge cykel. Den är för stor för båda för övrigt.. 

Har sett att det tävlats mycket i helgen av många och jag är grymt sugen på att tävla själv. Var nära att dra iväg i lördags för att köra ett lopp, men lyckades avstå. Är i efterhand är nöjd att jag hållit mig till min plan, även om det svider lite i hjärtat när man ser alla andra tävla och inte är med själv. Kommande helg får ska jag räjsa x2 och ser verkligen fram emot detta. Fasen vad trött jag ska bli! Jag kommer inte ihåg när jag jag hade en träningsperiod 4 månader i rad senast, de senaste åren har det ju gått i ett med tävlingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar