fredag 21 april 2017

Testkörning av GBGGiroBana, Rideawaykväll och hackad Instagram..



Har haft fullt upp med cykling de senaste dagarna. I onsdags körde Sara Ö, Angelica E större delen av nya GBG-girots mtb bana. Vi var lite osäkra på hur banan skulle gå på en del ställen och fick hitta på lite. Banan skulle vara lättare och plattare enligt hemsidan,men det verkade inte vara så mycket som var nytt. Några av de nya stigarna var tom svårare än innan. Vi hade räknat att det skulle ta ca 2,5 timmar att köra igenom banan, men det tog närmare 3 och en halv timme. Jag blev positivt överraskad då jag såg en grusbana framför mig när de gått ut med på hemsidan att det skulle bli lättare och plattare bana. Det är fortfarande mycket mer stig och tekniskt sådan än på de flesta andra långlopp. Blir det blött blir det däremot riktigt svårt. Det är några rejäla surhål som man skulle behöva fixa till, liksom spångar som skulle behöva nätas och kanske göras med mindre "glipa" i mitten. Det är inte så kul att köra fast med ett hjul mellan två spångbrädor, har själv prövat detta i hög fart och har efter det respekt för spångar, eller spänger kanske det heter?
Är inte är anmäld till loppet än, så vi får se om jag kommer till start. Jag kör ju Lidingö MTB på lördagen, så då blir det i så fall till att skaka liv i benen även till race på söndagen. Är dock kul att köra lopp som arrangeras på hemmaplan, händer ju inte allt för ofta. Jag har ju även vunnit loppet två gånger, så det vore ju kul att försöka med det en tredje gång.


Igår hade Rideaway en medlemskväll för CK Master, som de sponsrar och körde träning i Änggårdsbergen. Jag var med och cyklade. Blev förvarnad att det skulle komma "ett litet gäng" cylister som skulle cykla och fika. Det kom över 30 cykelsugna i alla åldrar. Riktigt roligt.

Idag klämde jag in ett distanspass som bitvis var väldigt blåsigt, men i Skogen var det ok.

Som ni ser, perfekta dagar, men jag är lite sur också, någon har nämligen hackat mitt instagram-konto shapeitdesign (https://www.instagram.com/shapeitdesign), där jag lägger upp mina bilder och anda arbeten. Kontot har 187 följare eller nåt så det hela är märkligt. Nån idiot har tagit sig in på kontot och ändrat både e-postadress och lösenord, vilket gör att jag inte kan nollställa lösenordet eller få en ny inloggningslänk. Det är egentligen inget hemligt där, men det känns kränkande på något sätt. Man vet ju aldrig vad personen kommer att göra på mitt konto, som ses av personer som valt att följa mig för mina bilders skull. Så ser nu något skumt på kontot, tveka inte att anmäla det!
Har kontaktat supporten på Instagram, genom att fylla i ett formulär, vilket jag gjorde noga, för att sedan få ett bekräftelsemail från supporten där de skriver att de tagit emot formuläret, MEN samtidigt frågar om exakt samma saker som jag redan fyllt i. Vad är meningen med att fylla i formuläret första gången undrar jag? Jag fruktar att det kommer att bli en "Goddag Yxskaft" konversation av det hela innan det blir ordning på det.
Snälla ni som har en kundsupport, se till att svara ordentligt till dem som vill ha support. Läs vad folk skriver och svara ett ordentligt svar. Det är väl inte så svårt? Det gör bara kunderna/användarna ännu mer irriterade och stressade när de inte får något ordentligt svar eller som nu ombeds fylla i samma sak ännu än gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar