tisdag 11 april 2017

Nya Prylar mm



Det dök upp lite nya prylar från GripGrab här om om dagen. Med en garderob full av flossat och andra extra varma prylar var det välbehövligt. En nyhet för i år är att det finns en finfin dam-kollektion med strumpor och handskar i mindre storlekar. Jag jublar främst för att jag har så små fötter. Så det blir perfekt. Med i paketet fanns även ett par tunna benvärmare, tunna racehandskar och ny buff. Så snygg jag ska bli! 

 Annars är det ganska vanligt att man glömmer bort att folk med små fötter och händer kanske också vill ha bra skor, strumpor och handskar inte bara barnvarianter. Ibland har jag fått söka med ljus och lykta efter tex skor i storlek 35-36 som  är styva nog att fungera som tävlingsskor. En tidigare sponsor gjorde till och med en custom-variant av skor till mig i min storlek när det inte fanns. Nu senast fick jag tag på en fin variant av PearlIzumi och köpte då två par på en gång. Kör man cyclocross är det nästan ett måste med två par skor. Åtminstone så underlättar det en hel del när man kan värma upp och kladda ner ett par då man rekar banan och sen byta till ett par torra till uppvärmning och tävling.

Nog om detta! Annars har våren kommit igång ordentligt här i Götet. Snart snart står vitsippedalen i full blom. Sånt får man inte missa. Återkommer med bild från den nån dag! Har kommit av mig lite i målandet på grund av annat jobb, men tror jag är på g igen. Har i alla fall många idéer som snurrar i huvudet som jag vill få ned på papper. Ibland lite väl mycket faktiskt, det är svårt att sortera. Det hade ibland varit bra med någon som säger åt mig vad jag ska spinna vidare på och vad som bara blir tramsigt. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar