måndag 18 augusti 2014

Vinn startplats till Bockstensturen!



Min klubb Varbergs mtb arrangerar ett av Sveriges största långlopp och gör det fantastiskt bra och proffsigt. Nu har du som läser min blogg chansen att vinna en startplats till detta fantastiska lopp. 
Låter 100km för långt? Lugn och fin, du kan välja 100, 50 eller 30km!! Så vad har du att fundera på?
Loppet går av stapeln lördagen den 30:e augusti vid Varbergs fästning

För att ha chansen att vinna behöver du bara svara på dessa 3 enkla (?!) frågor. Ett litet tips från coachen är att kolla in bockstensturen.nu, några av svaren KAN finnas där...


Fråga 1. (a och b)
A. Vilka vann Dam- respektive Herrelitklassen 2013 
B. Vilken dam och herre vann första upplagan av Bockstensturen?

Fråga 2. 
Vad av följande ska finnas att äta och dricka på ALLA Bockstensturens Enerigdepåer?

1. Enervitdryck, banan och punchpraliner.
X. Mjölk, korv med bröd och djungelvrål.
2. Äpplejuice, kladdkaka och geéhallon.

Fråga 3.
Den berömde Bockstensmannen, vars kvarlevor hittades i en mosse 1936 och som till viss del kan sägas inspirerat till loppets namn, när tror man att han dog?

1. ca. 1120-1150
X. ca. 1680-1700
2. ca. 1350-1370  


Maila dina svar och kontaktuppgifter till: asa@erlandssonmtb.com före torsdagen den 21:a Augusti kl. 13.00. Av de som svarat rätt lottas en vinnare, som tillkännages på bloggen under kvällen den 21:a Augusti. Ev. vinstskatt betalas av vinnaren. Genom att delta godkänner du att ditt namn publiceras på bloggen.

.........................................................................................................

Just det, det har även tävlats i helgen. Jag är inte riktigt nöjd. Hjärnan var glömd hemma eller upptagen med att tänka på annat, jag körde med dåligt flyt och fegade på saker jag annars inte fegar på. Banan var tekniskt krävande och då måste man ha med sig hjärnan för att köra bra. En 4.e plats på lördagen och en punktering och 6:e plats på söndagen blev det. Nu får jag försöka att hitta självförtroendet igen, det blev ju i alla fall en riktigt bra genomkörare och nu är jag trött. Desto roligare var det att se att Kajsa flög fram över stenarna och vann storstilat båda dagarna! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar